Introduction
La Société Nationale des Chemins de fer Belges (la SNCB) a vu le jour en 1926 et constitue une société de chemin de fer publique belge.
Avec la SNCB, il est possible de se déplacer en Belgique et à l’étranger. Les voyages internationaux avec la SNCB sont réalisables grâce à des partenariats avec l’Eurostar, la SNCF pour le train Thalys, les Nederlandse Spoorwegen, le TGV inOui et la Deutch BAHN pour l’ICE.
La première ligne exploitée par la SNCB fut la liaison Bruxelles-Malines, mise en service en 1835.
Depuis 2021, le slogan de la SNCB est « En route. Vers mieux ».
Découvrez ci-dessous les moyens de contacter la SNCB et de réserver vos billets.
- Quels horaires la SNCB propose-t-elle ?
- La SNCB offre-t-elle des abonnements ?
- Comment contacter le service en charge des objets perdus ?
Comment Communiquer avec le Support Client de la SNCB ?
- Messagerie
- Formulaire de contact
- Téléphone
Pour toute requête d’informations, concernant les lignes, les billets ou encore pour des objets perdus…, veuillez contacter le support client de la SNCB.
Il est possible de contacter le support client de la SNCB via
• messagerie,
• WhatsApp, en composant le :
04 92 88 00 00.
Des agents du support client parlant l’anglais, le néerlandais et le français se tiennent à votre disposition du lundi au vendredi de 6H à 21H30 et le week-end de 7H à 21H30.
Vous pouvez également joindre la SNCB par téléphone :
- Pour les déplacements internationaux : +32 70 79 79 79, du lundi au vendredi de 8H à 20H, les week-ends et jours fériés de 9H à 17H.
- Pour les déplacements en Belgique : +32 2 528 28 28. De 7H à 21H30, tous les jours.
Do you need to send a mail to the SNCB? The delivery address will be:
SNCB Marketing & Sales
Customer Service
B-MS.14
Avenue de la Porte de Hal 40
1060 Brussels
How to find out the SNCB schedules?
Do you want to know the train schedules, the real-time position of your train, or the network status? You can use Train Map.
You can also check the schedules directly from the SNCB.
All printable schedule sheets are availablehere.
How to subscribe to a subscription with the SNCB?
Do you regularly use the SNCB network? You will be able to subscribe to a subscription. You can choose the subscription that best suits your profile online or at a counter. To subscribe to a subscription at an SNCB counter, you will need to fill in the subscription request form.
Do you want to subscribe to a Flex Subscription? You will need to activate or purchase it using the SNCB app.
If you need to renew your subscription, you will need to renew it several days before its expiry :
- At the latest 5 days before for combined SNCB subscriptions.
- At the latest 10 days before for paper formats.
You can renew your subscription online or directly at an SNCB counter.
You can find all the available subscriptionshere
How to contact the lost property service of the SNCB?
Have you lost an item during your journey with the SNCB? You will need to report it as soon as possible using thecontact form.
Once the item is found, SNCB will get back to you. You can reclaim it within 7 days at the station where it is located. Beyond that, it will be sent to a storage station. To reclaim it from a storage station of your choice, a fee of 5€ will be required.
If not claimed within 50 days, your item will be donated to ‘Petits Riens’ charity.
If SNCB does not find your item, 7 days after reporting the loss, you will receive an email informing you about the status of your request.
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